BANC DE RECURSOS PSICOPEDAGÒGICS

dimarts, 4 de novembre del 2014

INICI DE LES PRÀCTIQUES, Primer dia: 03.11.2014

FASE I :    PREPARATORIA           DATA:   3-6 Novembre               HORES: 9h
Objectius: Coneixement i recerca sobre tipologia de bases de dades,  elaborar Marc del projecte sota supervisió del tutor UEC i contextualització metodològica.
Destinataris/àries: professionals UEC
ACTIVITATS I CONTINGUTS

1.       Analitzar tipologies de base de dades i informar-me sobre com crear una base de dades, recerca alternatives.
2.       Emmarcar la demanda per poder acotar el material a traves de demandes de la UEC.
3.       Contextualització teòrica del material elegit
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.       Entrevista semi-estructurada al tutor.
2.       Observació directa a l’aula i fora d’ella



Primer dia de Pràctiques. 03.11.2014: 4h i 30m

Trobada amb el meu tutor de practiques, m’ensenya el recurs, les aules, els taller i em presenta als professionals – Educadors.
Posteriorment seiem una estona per parlar-ne del procés i del Projecte

  • Emmarquem la demanda:


A la UEC, la població és molt diversa.  Pel que he pogut observar hi ha una majoria de nois, i Jordi em reafirma que és força habitual que hi hagin més nois que noies. Aquests alumnes pertanyen a 3er i 4t de la ESO.

En general la població que ve derivada dels IES s’emmarca en dues grans tipologies:

-        Nois/es amb problemes conductuals greus, derivats de la seva situació socio-familiar.
-        Noies /es amb trastorns mentals.

Tots dos grups conviuen separats, els primers hi van a la  UEC (espai Sabadell) i els segons formen part d’una altra UEC anomenada MAPA, ubicada en diferent espais.

Jordi m’explica que actualment s’estan trobant població amb trastorns que generen la necessitat de disposar d’un material ben específic per treballar amb ells (Autismes, TDHA...etc).
Per altra banda tot el tema de treball d’emocions, habilitats socials i personals....son aplicables en molts casos i es un material que els interessa tenir.

Li explico que pel que he anat buscant, comparant...etc, tot el tema d’emocions es treballa moltíssim en trastorns com l’Autisme, però també és molt aplicable a l’alumnat amb problemàtica conductual.

Llavors la proposta es va redefinint:







Parlem una mica de la necessitat d’establir el vincle amb aquests nois/es, la importància de la Tutoria Individual, de guanyar-se’ls per l’afecte i el respecte, sempre des d’un equilibri.

Des de que vaig acabar Educació Social vaig iniciar-me al mon laboral en Justícia Juvenil, i les estratègies, o formes d’actuació tenen molt a veure per perfil de nois/es de la UEC. Així que crec que no se’m farà difícil establir contacte amb ells, de fet en tinc ganes!

Jordi em facilita un lloc de treball, i m’anima a establir contacte amb els nois que hi ha a l’aula Taller.


Mantinc una bona Xarrada amb ells, m’hi sento molt bé, segura, i amb soltura, el fet de ser Educadora Social és un punt a favor, i llavors recordo quan treballava, com era de necessari guanyar-se a aquest noiets des de l’afecte i el respecte  per tal que confien amb tu i a partir d’ahi poder treballar plegats.

  •   Contextualització teòrica del material elegit


Actualment estic a la espera de poder agafar els llibres que tinc reservats a la Biblioteca per poder profunditzar, actualment els té algun altra persona.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada