EL BANC DE RECURSOS PSICOPEDAGÒGICS, i per què?
La diversitat a
l’aula que presenta la UEC, les necessitats tant úniques i pròpies de cadascun
dels alumnes que allà conviuen gran part del dia, implica inexorablement la dedicació dels
professionals a la preparació, actualització i adequació dels recursos per
poder aplicar-los a l’aula.
La experiència
laboral em diu que és força habitual que professionals que es dediquen a
l’ensenyament o a l’àmbit social no disposen de tot el temps que voldrien per
planificar una atenció més individual o adequada escrupolosament a unes NEE
concretes.
Aquí és on intervé la
meva figura com a Psicopedagoga, emmarcada en aquest cas en l’àmbit escolar ja
que les UEC’s depenen del Departament d’Ensenyament però amb un component
Social molt elevat.
En aquesta practica concretament la
temàtica que englobaria la Intervenció seria el disseny de
recursos i material educatius, una Intervenció psicoeducativa amb la finalitat de
dissenyar, desenvolupar i avaluar
recursos i eines (en qualsevol format: paper, materials lúdics, materials de
divulgació, materials en format digital...) que donin suport a accions
educatives de qualsevol tipus i en qualsevol context. (pag.23. Guia
Practicum).
Un assessorament basat en l’oferta d’un BANC
DE RECURSOS, creat arrel d’unes necessitats concretes del equip de
professionals de la UEC, que permeti l’accés a la varietat de material
adaptable a cadascun dels alumnes que conviuen a l’aula i amb la finalitat
d’oferir alternatives de recursos als professionals de la UEC.
Els
Objectius principals es
centren en:
·
Facilitar i estimular
l’ensenyament als professionals a través de nous material i amb un caire més
individualitzat i personalitzat.
·
Captar l’atenció, el interès i la motivació
dels alumnes a traves dels materials adaptats a cadascú d’ells.
Bon dia Maria,
ResponEliminaLa veritat és que em resulta molt interessant el teu projecte. El seguiré molt d'aprop. La meva intervenció tracta sobre com millorar la inclusió d'alumnes amb NEE greus dins les aules ordinàries i penso que, a part de la intervenció que jo proposi, potser podem aprofitar algun material teu en un futur!
I és cert, moltes vegades, ara et parlo com a mestra, ens falta temps per elaborar material i/o buscar recursos. Tot i que tenim a la mestra d'educació especial, a vegades amb alumnes amb aquestes problemàtiques se'ns fa una miqueta pujada amunt no només per falta de temps, sinó també per manca de recursos i personal.
Et seguiré d'aprop!
Laura
Quin gust llegir el teu comentari, moltes gracies LAURA!
ResponEliminaEl que necessites m'ho demanes