BANC DE RECURSOS PSICOPEDAGÒGICS

divendres, 10 d’octubre del 2014

El meu Projecte de Pràctiques:


EL BANC DE RECURSOS PSICOPEDAGÒGICS, i per què?

La diversitat a l’aula que presenta la UEC, les necessitats tant úniques i pròpies de cadascun dels alumnes que allà conviuen gran part del dia,  implica inexorablement la dedicació dels professionals a la preparació, actualització i adequació dels recursos per poder aplicar-los a l’aula.
La experiència laboral em diu que és força habitual que professionals que es dediquen a l’ensenyament o a l’àmbit social no disposen de tot el temps que voldrien per planificar una atenció més individual o adequada escrupolosament a unes NEE concretes.
Aquí és on intervé la meva figura com a Psicopedagoga, emmarcada en aquest cas en l’àmbit escolar ja que les UEC’s depenen del Departament d’Ensenyament però amb un component Social molt elevat.

En aquesta practica concretament la temàtica que englobaria la Intervenció seria el disseny de recursos i material educatius, una Intervenció psicoeducativa amb la finalitat de dissenyar, desenvolupar i avaluar recursos i eines (en qualsevol format: paper, materials lúdics, materials de divulgació, materials en format digital...) que donin suport a accions educatives de qualsevol tipus i en qualsevol context. (pag.23. Guia Practicum).

Un assessorament basat en l’oferta d’un BANC DE RECURSOS, creat arrel d’unes necessitats concretes del equip de professionals de la UEC, que permeti l’accés a la varietat de material adaptable a cadascun dels alumnes que conviuen a l’aula i amb la finalitat d’oferir alternatives de recursos als professionals de la UEC.

Els Objectius principals es centren en
·        Facilitar i estimular l’ensenyament als professionals a través de nous material i amb un caire més individualitzat i personalitzat.

·        Captar l’atenció, el interès i la motivació dels alumnes a traves dels materials adaptats a cadascú d’ells.

2 comentaris:

  1. Bon dia Maria,

    La veritat és que em resulta molt interessant el teu projecte. El seguiré molt d'aprop. La meva intervenció tracta sobre com millorar la inclusió d'alumnes amb NEE greus dins les aules ordinàries i penso que, a part de la intervenció que jo proposi, potser podem aprofitar algun material teu en un futur!

    I és cert, moltes vegades, ara et parlo com a mestra, ens falta temps per elaborar material i/o buscar recursos. Tot i que tenim a la mestra d'educació especial, a vegades amb alumnes amb aquestes problemàtiques se'ns fa una miqueta pujada amunt no només per falta de temps, sinó també per manca de recursos i personal.
    Et seguiré d'aprop!

    Laura

    ResponElimina
  2. Quin gust llegir el teu comentari, moltes gracies LAURA!
    El que necessites m'ho demanes

    ResponElimina