Bé, fins ara el anàlisis
de la Perspectiva Constructivista m’ha permès englobar i emmarcar el Projecte
de la UEC i sustentar la seva practica, entenent l’aprenentatge com un procés intern de
construcció del coneixement que suposa una reorganització d’estructures o
esquemes cognitius que ja existien abans en l’estudiant.
Però…això vols dir que
les Tècniques, eines, estratègies que utilitzem seran totes de caire
constructivista?
Potser estic cometent un
error , però al igual que no podem dir que sols hi ha una intel·ligència
(cognitiva) i que estem formats per molts tipus d’intel·ligència, també crec
que tot i sustentar el Projecte amb una perspectiva, existeixen instruments
molt interesants en altres disciplines que hem d’observar, analitzar i agafar
per la nostra practica si considerem oportuns.
Parlo ara de la
Perspectiva conductista, un model que el que intenta és modificar els patrons
de conducta des adaptats mitjançant l’aplicació dels principis d’aprenentatge
al manipular les recompenses i càstigs ambientals.
Com podeu imaginar, la
població de la UEC de manera força generalitza, té dificultats important de
conducta, derivades del seu entorn socio-familiar o d’algun tipus de trastorn.
Pel que he estat llegint
i m’he anat informant Tècniques Conductistes son molt utilitzades en aquests
casos i de ben segur us sonaran: La
imaginació emotiva, el reforç positiu,
la extinció, l’autocontrol..etc.
CREC QUE LES TINDRÉ EN
COMPTE EL MOMENT QUE TOQUI FER RECERCA DE RECURSOS.
Bon divendres!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada