BANC DE RECURSOS PSICOPEDAGÒGICS

dissabte, 11 d’octubre del 2014

LES FASES DEL PROJECTE


FASE I :    PREPARATORIA           DATA:   3-6 Novembre               HORES: 9h
Objectius:Coneixement i recerca sobre tipologia de bases de dades,  elaborar Marc del projecte sota supervisió del tutor UEC i contextualització metodològica.
Destinataris/àries:professionals UEC
ACTIVITATS I CONTINGUTS

1.      Analitzar tipologies de base de dades i informar-me sobre com crear una base de dades, recerca alternatives.
2.      Emmarcar la demanda per poder acotar el material a traves de demandes de la UEC.
3.      Contextualització teòrica del material elegit


INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.      Entrevista semi-estructurada al tutor.
2.      Observació directa a l’aula i fora d’ella

FASE II:INICIAL                     DATA:   10-13 Novembre                   HORES: 10h
Objectius:Definir temàtiques prioritàries del Banc de recursos,  Detectar les dificultats informatives i de recerca de materials de l’equip, Valoració de l’interès general de l’equip pel projecte i per que la futura ampliació caigui en les seves mans.Valoració del espai físic a la UEC.
Destinataris/àries:professionals UEC i alumnes.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.      Anàlisis de les demandes explicites, tipologia de material.
2.      Demostrar d’on extreuen el material i si el format funciona o no a la UEC. Coordinació amb els educadors
3.      Diagnòstic del interès per aquest banc i motivació i disponibilitat per mantenir-lo en el temps.
4.      Valoració possible ubicació del material.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.      Entrevista interactiva no estructurada: Escolta de quina es la problemàtica que tenen actualment amb el material que disposen.
2.      Observació directa

FASE III :   RECERCA         DATA:  17-20-21+ 24-27-28 /11                   HORES:30
Objectius:Recerca de material:Arquitectura de la informació – creació de base de dades, Categorització del material, Creació Base de dades

Destinataris/àries: professionals UEC i alumnes.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.      Recerca de material bibliogràfic i digital
2.      Disseny de la base de dades, detall de la composició.
3.      Classificació del material per temàtiques i nivells.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.      Observació participant, amb la que aniré compartint amb els professionals aquell material que vagi trobant per si és o no del seu interès.
2.      Quadern de notes
FASE IV :   Start Up o “Puesta en Marxa”        DATA:  29-1 + 11-12/12           HORES: 20h
Objectius: Demostració de l’aplicació del banc de recursos i ensenyament del seu manteniment.



ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Presentació i explicació del Banc de Recursos als tutors i als professionals
  2. Acords sobre la seva ubicació


INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Foro: Anàlisis del resultat del Projecte i valoració grupal de la seva aplicació real.
FASE V :   Avaluació – Reflexió         DATA:  15/12                    HORES: 6h
Objectius: Valorar la utilitat i practicitat del material creat per a la UEC. Valorar les dificultats trobades durant el Projecte. Conèixer les raons que afavoreixen o dificulten el desenvolupament del Projecte.

CRITERIS BÀSICS DE L’AVALUACIÓ

·        Eficàcia: Conèixer si s’han complert els objectius del projecte
·        Pertinència: s’adapta el Projecte del Banc de Recursos a la necessitat plantejada per la UEC?
·        Eficiència: valorar la relació entre el compliment dels objectius i els recursos que s’han utilitzat.
·        Viabilitat: saber si existeix la possibilitat de continuació d’aquest Banc de Recursos.



CONTINGUTS DE L’AVALUACIÓ
Els aspectes que s’avaluaran seran:
1.      Destinataris, necessitats UEC
2.      Implicació i interès professionals
3.      Problemes sorgits durant la elaboració del Projecte
4.      Capacitat real d’aplicació i manteniment en el temps
5.      Dificultats trobades al centre de practiques.
6.      Satisfacció personal
METODOLOGIA  DE L’AVALUACIÓ PER FASES

Ø  Avaluació inicial: Identificació dels destinataris i detecció de necessitats concretes(Fase preparatòria)
Ø  Avaluació del Procés: Conèixer la opció dels professionals i del tutor, comprovar el compliment dels objectius durant el procés, determinar les dificultats de la elaboració, comprovació de l’adequació del projecte a la UEC (inicial i de recerca)
Ø  Avaluació final: participació del equip, interès dels professionals per mantenir el projecte en el temps, satisfacció de la UEC i satisfacció personal. (start up)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada