FASE I : PREPARATORIA DATA: 3-6
Novembre HORES: 9h
|
Objectius:Coneixement i recerca sobre tipologia de bases de
dades, elaborar Marc
del projecte sota supervisió del tutor UEC i contextualització metodològica.
Destinataris/àries:professionals UEC
|
ACTIVITATS I
CONTINGUTS
|
1. Analitzar
tipologies de base de dades i informar-me sobre com crear una base de dades,
recerca alternatives.
2. Emmarcar la demanda
per poder acotar el material a traves de demandes de la UEC.
3. Contextualització
teòrica del material elegit
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1. Entrevista
semi-estructurada al tutor.
2. Observació
directa a l’aula i fora d’ella
|
FASE II:INICIAL DATA: 10-13
Novembre HORES: 10h
|
Objectius:Definir
temàtiques prioritàries del Banc de recursos, Detectar les dificultats informatives i de recerca de materials de
l’equip, Valoració de l’interès general de l’equip pel projecte i per que la
futura ampliació caigui en les seves mans.Valoració del espai físic a la UEC.
Destinataris/àries:professionals
UEC i alumnes.
|
ACTIVITATS I
CONTINGUTS
|
1. Anàlisis
de les demandes explicites, tipologia de material.
2. Demostrar
d’on extreuen el material i si el format funciona o no a la UEC. Coordinació
amb els educadors
3. Diagnòstic
del interès per aquest banc i motivació i disponibilitat per mantenir-lo en
el temps.
4. Valoració
possible ubicació del material.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1. Entrevista
interactiva no estructurada: Escolta de quina es la
problemàtica que tenen actualment amb el material que disposen.
2. Observació
directa
|
FASE III : RECERCA DATA: 17-20-21+
24-27-28 /11 HORES:30
|
Objectius:Recerca de material:Arquitectura de la informació
– creació de base de dades, Categorització del material, Creació Base de
dades
Destinataris/àries: professionals
UEC i alumnes.
|
ACTIVITATS I
CONTINGUTS
|
1. Recerca de
material bibliogràfic i digital
3. Classificació
del material per temàtiques i nivells.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
1. Observació
participant, amb la que aniré compartint amb els professionals aquell
material que vagi trobant per si és o no del seu interès.
2. Quadern de
notes
|
FASE IV
: Start
Up o “Puesta en Marxa” DATA: 29-1 + 11-12/12 HORES: 20h
|
Objectius: Demostració de l’aplicació del banc de recursos i ensenyament
del seu manteniment.
|
ACTIVITATS I
CONTINGUTS
|
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
|
FASE V : Avaluació –
Reflexió DATA: 15/12 HORES: 6h
|
Objectius: Valorar la utilitat i practicitat del material creat per a la
UEC. Valorar les dificultats trobades durant el Projecte. Conèixer les raons
que afavoreixen o dificulten el desenvolupament del Projecte.
|
CRITERIS
BÀSICS DE L’AVALUACIÓ
|
· Eficàcia: Conèixer si
s’han complert els objectius del projecte
· Pertinència: s’adapta el Projecte del Banc de Recursos a la
necessitat plantejada per la UEC?
· Eficiència: valorar la
relació entre el compliment dels objectius i els recursos que s’han
utilitzat.
· Viabilitat: saber si
existeix la possibilitat de continuació d’aquest Banc de Recursos.
|
CONTINGUTS DE L’AVALUACIÓ
|
Els aspectes que s’avaluaran seran:
1. Destinataris,
necessitats UEC
2. Implicació i
interès professionals
3. Problemes
sorgits durant la elaboració del Projecte
4. Capacitat
real d’aplicació i manteniment en el temps
5. Dificultats
trobades al centre de practiques.
6. Satisfacció
personal
|
METODOLOGIA DE
L’AVALUACIÓ PER FASES
|
Ø Avaluació inicial: Identificació dels
destinataris i detecció de necessitats concretes(Fase preparatòria)
Ø Avaluació del Procés: Conèixer la opció dels
professionals i del tutor, comprovar el compliment dels objectius durant el
procés, determinar les dificultats de la elaboració, comprovació de
l’adequació del projecte a la UEC (inicial i de recerca)
Ø Avaluació final: participació
del equip, interès dels professionals per mantenir el projecte en el temps,
satisfacció de la UEC i satisfacció personal. (start up)
|
Amb el Diari de Pràctiques plasmaré en aquest BLOC totes les activitats presencials que porto a terme en la UEC i l'elaboració pas a pas del Projecte de "Banc de Recursos Psicopedagògics"
BANC DE RECURSOS PSICOPEDAGÒGICS
dissabte, 11 d’octubre del 2014
LES FASES DEL PROJECTE
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada