BANC DE RECURSOS PSICOPEDAGÒGICS

dimarts, 11 de novembre del 2014

3er dia de Pràctiques: 10.11.2014


Com ja us havia comentat en pots anteriors, la població de la UEC està canviant, cada vegada més adolescents amb trastorns conviuen amb nois i noies amb dificultats relacionals, conductual i familiars.

Aquesta barreja provoca que tot i ser aules petites amb dos professionals per aula, la individualitat i atenció exclusiva quedi esbiaixada per unes necessitats d’urgència.

Pel que puc veure, cal en primer lloc (anterior post) definir quina es la població menys tradicional a la UEC i cada cop amb més presència ajuda a diagnosticar quines poden ser les seves necessitats més concretes.
Però a la vegada cal atendre a la població més característica de la UEC, per tant trobo que ens movem en dos fronts:

1.     Els alumnes amb dificultats purament conductuals
2.     Els alumnes amb trastorns més específics.

Les necessitats son diferents. La UEC necessita material específic per treballar continguts instrumentals bàsics amb els nois i noies amb algun trastorns.

En canvi cal treballar competències més personals amb aquells alumnes amb unes dificultats més conductuals.

Necessiten disposar d’un material pràctic a l’abast, classificar de manera clara, que permeti l’accés a un material que necessiten concret.

Desprès de parlar amb l’equip en trec la conclusió que en el cas dels adolescents amb dificultats conductuals tot i treballar en les tutories individuals tots els aspectes més relacionals i emocionals, disposen de molt material per treballar les matèries instrumentals bàsiques però sempre en necessiten de material més centrat en aspectes de creiexement personal.

Passa al contrari amb la població amb trastorn específic, ja que el material utilitzat pels altres joves per treballar les matèries instrumentals bàsiques no es vàlid per aquesta població.


Una solució que hem trobat és:


Alumnes amb TRASTORN ESPECIFIC
Alumnes amb dificultats de caire CONDUCTUAL - RELACIONAL
       Conceptes bàsics

       Vocabulari

       Construcció de frases

       Treball expressió i comunicació

       Treball Atenció

       Estimulació Neuropsicologica


       Emocions
       Us de pictogrames





      Tecniques d’estudi

      Exercicis d’atenció

      Treball de les emocions

      Treball competencies personals 
bàsiques (assertivitat, autoestima, confiança, empatia, autoconeixement...etc)

     Competencies socials



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada