Com ja us havia comentat en pots anteriors, la
població de la UEC està canviant, cada vegada més adolescents amb trastorns
conviuen amb nois i noies amb dificultats relacionals, conductual i familiars.
Aquesta barreja provoca que tot i ser aules
petites amb dos professionals per aula, la individualitat i atenció exclusiva
quedi esbiaixada per unes necessitats d’urgència.
Pel que puc veure, cal en primer lloc
(anterior post) definir quina es la població menys tradicional a la UEC i cada
cop amb més presència ajuda a diagnosticar quines poden ser les seves
necessitats més concretes.
Però a la vegada cal atendre a la població més
característica de la UEC, per tant trobo que ens movem en dos fronts:
1.
Els alumnes amb dificultats
purament conductuals
2.
Els alumnes amb trastorns més específics.
Les necessitats son diferents. La UEC
necessita material específic per treballar continguts instrumentals bàsics amb
els nois i noies amb algun trastorns.
En canvi cal treballar competències més
personals amb aquells alumnes amb unes dificultats més conductuals.
Necessiten disposar d’un material pràctic a l’abast,
classificar de manera clara, que permeti l’accés a un material que necessiten
concret.
Desprès de parlar amb l’equip en trec la
conclusió que en el cas dels adolescents amb dificultats conductuals tot i
treballar en les tutories individuals tots els aspectes més relacionals i
emocionals, disposen de molt material per treballar les matèries instrumentals
bàsiques però sempre en necessiten de material més centrat en aspectes de
creiexement personal.
Passa al contrari amb la població amb trastorn
específic, ja que el material utilitzat pels altres joves per treballar les matèries
instrumentals bàsiques no es vàlid per aquesta població.
Una solució que hem trobat és:
Alumnes amb TRASTORN ESPECIFIC
|
Alumnes amb dificultats de caire CONDUCTUAL -
RELACIONAL
|
Conceptes bàsics
Vocabulari
Construcció de
frases
Treball expressió
i comunicació
Treball Atenció
Estimulació Neuropsicologica
Emocions
Us de pictogrames
|
Tecniques d’estudi
Exercicis d’atenció
Treball de les emocions
Treball competencies personals
bàsiques (assertivitat,
autoestima, confiança, empatia, autoconeixement...etc)
Competencies socials
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada