BANC DE RECURSOS PSICOPEDAGÒGICS

dissabte, 22 de novembre del 2014

21.11.2014: Fase de Recerca



Avui sembla que li hem donat ordre al quadre de material. Si tot queda així la meva propera feina s’haurà de centrar en la recerca activa d’aquest.


El dia 10.11.2014 a les practiques parlàvem de les dues necessitats més importants en quant als recursos de la UEC. Aquestes necessitats s’emmarcaven en dos grans blocs que eren:

1.     Els alumnes amb dificultats purament conductuals
2.     Els alumnes amb trastorns més específics.

D’aquests dos grans blocs  vam desgranar una mica quin eren els aspectes on mancava més material. Però a data d’avui i després de l’observació feta, les trobades formals i informals, reunions..etc.., ja podem definir quin serà el material quasi definitiu per la recerca. Restarà pendent el material específic per TDHA. 

Es de rebut recordar, tot i que als professionals de l’educació ja els hi soni que molt del material podrà ser adaptat o utilitzat no necessàriament on està classificat.
Poso com a exemple el material de TDHA, el qual probablement es centrarà en treballar l’ATENCIÓ. Això no vol dir que nois i noies de la UEC sense cap trastorn necessiten treballar aquest aspecte, per això s’agafarà aquest material.





Alumnes amb TRASTORN ESPECIFIC
Alumnes amb dificultats de caire CONDUCTUAL - RELACIONAL
Material Exclusiu per al professional.
     

Autisme



Autonomia

Àrea cognitiva

Àrea de 
comunicació i llenguatge

Àrea de socialització

Àrea motriu

     
Tècniques d’estudi
Desenvolupament personal en l’adolescència:
  • Assertivitat
  • Autoconeixement
  •  Autoestima
  •  Comunicació
  •  Escolta activa
  •  Coneixement
  •  Confiança
  •  Distensió
  • Empatia
  •  Habilitats socials
  •  Pressa de decisions
  • Emocions

Competències Socials
Matèries Instrumentals (breu)



Programes de modificació de conducta.


Detecció de la dislèxia


Estratègies per treballar el grup


Indicadors per detectar trastorns o problemàtiques concretes


Asperger-autisme

TDAH





Pendent































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada